Fonts

Geóso

TYPEDESIGN BY PROF. HANS R. HEITMANN

____ A humanist sans serif with geometric influence. Geóso comes in nine weights, with corresponding italics and true small caps. The uniwidth alignment system and a sophisticated number system, smart ligatures and contextual alternates make the difference. Strong accents to support 37 languages. OpenType features for sub- and superscript. Fitting Arrows and Emoticons.

→ read more

Distel

TYPEDESIGN BY PROF. HANS R. HEITMANN

____ A decorative display font, derived from historical uncial scripts. Spiky terminals, rooted in vector construction, add a contemporary touch. This font works great for headlines, but at the same time offers unexpected readability even in small sizes. Distel currently supports more than 37 languages and comes with a set of beatiful alternates.

→ read more

Romis

TYPEDESIGN BY PROF. HANS R. HEITMANN

____ A roman capital typeface, renaissance style. Individually shaped serifs and the absence of any geometric lines signify our humanist interpretation of the Capitalis Monumentalis. »Romis« features true small caps instead of a lowercase alphabet. It comes in six weights and adds a narrow oblique to every weight for maximum flexibility.

→ read more

Fremder Planet, fremdes Alphabet

by JAN BAROW

____ Ein fiktives Alphabet für ein narratives PC-Adventurespiel. Einsatzort für die Schrift (und Setting des Spiels) ist eine futuristische Metropole am Rand eines gigantischen, von ewigem Nebel verhüllten Kraters. Fremdartig und ungewohnt, aber keineswegs unnahbar: Diesen Eindruck des Settings sollen die Schriftzeichen aufnehmen und verstärken.

→ read more

Benedikt

TYPEDESIGN BY PROF. HANS R. HEITMANN

____ Eine außergewöhnliche Renaissance-Antiqua mit einer provokativen Kursiv. Die »Benedikt« hat ihren Ursprung in einer Auftragsarbeit für das Hans-Benedikt-Studienzentrum in Augsburg. Von der Interpretation einer römischen Monumentalschrift in Edelstahl bis zu einem ausgewachsenen Font – unserer Hausschrift »Benedikt«.

→ read more